Castiga-ti increderea in tine

Father SonDupa 8 ani de psihologie, inca mai aveam neclaritati. Eu tot nu stiam ce pot sa am eu din ce are tata.

Tata era alcoolic si fugea de responsabilitati. Eu nu aveam vicii la prima vedere si nici dependente si vroiam sa fac ceva cu viata mea.

Trecusera deja cateva luni de zile de cand faceam sport, iar eu stagnam in munca mea de slabire. Slabisem destul de mult dar intr-un punct m-am blocat si nu mai progresam.

M-am trezit in fata gheretei cu fast-food, avand pofta sa mananc un kebab. Constiinta mi-a zis ”Parca vroiai sa slabesti”. Iar eu am zis ” Doar azi, ca acum mi-e pofta”.

Si cu aceasta fraza, intreaga mea lume s-a daramat.

Am realizat ca ”doar azi mai beau un pahar” spune tata de 30 de ani.

Mi-am dat seama in acea clipa ca tata nu are internet, antrenori de sport, coach, psihologi, terapeuti, nu stie ce e aia dezvoltare personala si nu ii intelege rostul, locuieste singur de 20 de ani, nu are un grup de sprijin, toata lumea de la parinti, colegi, fosta sotie l-au certat si acuzat ca e slab, ca e alcoolic si tot ce mai are acum la 55 de ani este un fiu care trece 20 de minute pe saptamana la el, il vede beat, il uraste si fuge de el, asa cum au fugit toti ceilalti.

Mi-am dat seama ca si eu, si el dam aceeasi lupta. Iar eu am atatea avantaje si tot nu castig batalia. Cat de greu trebuie sa ii fie lui?

Fericirea si implinirea pe care le cauti sunt deja in tine dar sunt acoperite cu ura, cu acuzatii, cu critica si tot ce trebuie sa faci este sa te accepti cu adevarat ca fiind o fiinta extraordinara ce se afla aici sa invete lectii, unele chiar dure.

CUM INCEPE IUBIREA DE SINE SI ASTFEL, INCREDEREA IN SINE?

afla alaturi de Pera Novacovici: PersonalitateAlfa.com

In clipa aceea am lasat toate rahaturile deoparte si l-am iubit pe tata si m-am iubit pe mine. Mi-am jurat ca niciodata nu o sa il mai critic, judec, cert.

In ziua in care am vrut sa mananc acel kebab si am avut revelatia, m-am dus la tata si l-am gasit in birt. Pentru prima oara l-am privit altfel, i-am luat o bere, am baut si eu cu el o bere iar la sfarsit, l-am imbratisat si i-am spus ”te iubesc”. Si l-am tinut in brate. Mi-a zis ceva ce nu stiam cum suna din gura lui. ”Si eu te iubesc”.

Impacarea cu tatal, cu 2 ani inainte ca el sa moara, este una dintre cele mai mari realizari ale vietii mele. Iar beneficiul a fost dublu. Nu doar ca am avut un tata din nou la 30, cu toate ca mai mult eu aveam grija de el, dar m-am recastigat pe mine.

Iubirea pentru el si iubirea pentru mine au aparut in acelasi timp.Am inteles ca daca NOI nu ne sprijinim intre noi, nu e nimeni care va misca un deget.

Bravo pentru ca te lupti, bravo pentru ca incerci, bravo pentru ca nu abandonezi lupta. Bravo pentru ca speri, te ridici dupa ce cazi, te incurajezi si o iei de la capat din nou si din nou.

Oricine esti si oriunde ai fi, meriti un bravo. Nu esti mai prejos cu nimic fata de niciun alt om de pe Pamantul asta. Poate ti se pare ca ai o viata foarte diferita, dar asta doar pentru ca lectiile tale de viata sunt diferite.

Sa ma accept inseamna sa imi dau seama ca desi conditiile de viata si deciziile mele m-au adus in punctul acesta al vietii, toate astea se pot schimba incepand de azi.

Acceptarea nu inseamna ca ii voi tolera tatalui meu comportamente distructive care ma afecteaza pe mine. Ma protejez impotriva lor si dupa ce ii ofer imbratisarea si acceptarea mea, ii pun clar in vedere ca este responsabil de actiunile lui.

Incepe sa te COMPORTI ca si cand esti impinit, te iubesti si te accepti. 

Afla cum, direct de la sursa:

sursa: Personalitatealfa.com

sursa foto:  blogs.vancouversun.com

Leave a Reply

