3 Pasi spre Incredere si Stima de Sine

66117_664329346930083_1823294012_n1. Sa fii sincer cu tine
Nici o problema nu poate fi rezolvata la acelasi nivel de gandire la care a fost creata – Albert Einstein

Increderea ta in tine are de suferit atunci cand te tradezi pe tine.

Invata cum sa ai incredere in tine tratandu-te in primul rand pe tine insuti cu respect. Cati dintre noi nu spunem ca vom face si vom drege, doar ca sa ne trezim ca nu am facut ceea ce am spus? Si e vorba in primul rand de promisiunile facute noua.

Am sa citesc mai mult, am sa fac mai mult sport, voi lua masuri pentru a-mi schimba viata. Ne spunem multe lucruri cu o foarte mare usurinta, fara sa stim ca pretul platit va fi urias.

Sa zicem ca una din valorile tale este libertatea (asa cum este si pentru mine). Imi pun urmatoarele intrebari:

–  sunt o persoana cu adevarat libera si in privinta oamenilor din jur precum si a lumii mele interioare?
–  sunt sclavul a ceva sau al cuiva si daca da, ce fac pentru a ma elibera?
– trebuie sa dau socoteala cuiva pentru deciziile si actiunile mele? Daca da, cum imi incalca asta sentimentul de libertate?
– pot sa plec oricand imi doresc in calatorii?
–  sunt dependent de ceva anume si daca da, cum am de gand sa ma eliberez? Am puterea sa fac asta singur, sau am nevoie de ajutor?

Raspunsul la aceste intrebari inseamna trecerea pe un prag superior al constiintei si ceea ce spunea si Einstein, capacitatea de a gandi la un nivel superior fata de nivelul la care s-au creat problemele.

Citeste mai mult pe blogul de formare si dezvoltare personala:

PersonalitateAlfa.com

2. Autoresponsabilitatea

Libertatea are o cerinta uriasa de la fiecare om. Cu libertatea vine si responsabilitatea. Pentru persoana care nu e dispusa sa se maturizeze, pentru persoana care nu e dispusa sa isi poarte propria greutate, responsabilitatea este o perspectiva infricosatoare! –  Eleanor Roosevelt

Trebuie sa raspundem provocarilor vietii ca indivizi, nu ca victime, ne sfatuieste Nathaniel Branden.

Ca sa castigi incredere si sa castigi bani trebuie sa te comporti responsabil. Pentru ca fiecare alegere ne apartine. Pentru ca fiecare actiune ne apartine. Pentru ca fiecare din noi poarta pe umerii sai responsabilitatea propriei vieti si a starii sale de bine.

Indiferent cine esti si unde te afli, rezultatele tale pot fi legate direct de deciziile si comportamentele tale.

Ne place sau nu sa recunoastem dar exista extrem de putini oameni saraci in mod accidental. Exista un lant de decizii care te duc spre fericire, prosperitate sau spre saracie si un lant de decizii care te duc spre prosperitate.

Citeste mai mult pe blogul de formare si dezvoltare personala:

PersonalitateAlfa.com

Recunoaste: daca nu esti bine azi, ai luat o tona de decizii gresite si ai dat dovada de comportamente gresite.

Poate ca ai o scuza, poate ca nu te-a invatat nimeni cum sa faci mai bine dar asta nu cred ca iti tine de cald.

Castiga incredere constientizand ca situatia ta prezenta este suma deciziilor tale si a comportamentelor tale.

Vestea buna e ca odata ce accepti asta, stii ca tot ce trebuie sa faci ca sa indrepti lucrurile, este sa iei altfel de decizii si sa ai alte comportamente.

Exercitiu

Iau un domeniu al vietii o data, de preferat cel mai dureros pentru mine acum, si imi spun ca voi face orice este nevoie ca sa intorc lucrurile in favoarea mea. ORICE e nevoie.

Daca sufar din iubire, citesc tot ce prind, urmaresc toate studiile si documentarele despre iubire si atractie, despre nevoile oamenilor, despre limbajele iubirii si de ce oamenii stau impreuna in relatii, cum se indragostesc si ce ii face si ii tine fericiti.

Aplic tot ce pot zilnic, sunt curios in mod autentic si intreb oamenii care deja au ceea ce eu imi doresc cum au facut sa obtina rezultatele lor.

Socializez permanent si cunosc cat mai multa lume.

Intre 6-12 luni vei fi alt om si vei avea parte de toata iubirea pe care ti-o doresti.

3. Traieste cu SCOP

Intreaga lume il serveste pe cel cu scop clar si ferm – Goethe

Creeaza-ti mai multe scopuri. Mobilizeaza-te pentru a-ti implini scopurile. Stabileste-ti obiectivele pe termen scurt sau lung. Lupta pentru ele. Ia atitudine concreta pentru ele. Ai in vedere si lucrurile de care ai nevoie pentru a le atinge. Nu te departa prea mult de realitate.

Evalueaza-ti in permanenta actiunile pentru a-ti da seama cat de departe sau aproape esti de indeplinirea lor. Nu neglija nici rezultatele actiunilor tale. Fiecare in parte te aduce mai aproape de implinirea scopului.

Exercitiu

– propune-ti scopuri scriind o lista cu visuri sau obiective. Nici exagerate, nici foarte marunte. Un pic mai curajoase.
–  imparte aceste scopuri in pasi mici ce pot fi facuti ZILNIC. Din experienta mea, nimic nu iti aduce succesul mai rapid si mi sigur decat sa faci cate putin, zilnic, pentru scopurile tale, cu disciplina. Cand ai energie si productivitate, poti munci cat vrei tu, dar cand nu ai, atunci e foarte important sa faci macar unpas mic, zilnic, spre obiectiv
– monitorizeaza progresul o data pe saptamana, verifica daca ai facut un pas zilnic, mic sau mare, si refa planul daca e necesar, adapteaza-te la nou
– evalueaza-ti perfomanta si observa daca ai mers pana la capat cu obiectivul, cat ti-a luat comparat cu evaluarea initiala si daca nu ai atins scopul, ce poti invata ca sa te asiguri ca nu mai repeti aceleasi greseli

Lasa feedback-ul tau pentru autor aici:

PersonalitateAlfa.com

Leave a Reply

