Roata Vietii Mele

Roata Vietii

Exercitiul acesta se numeste Roata Vietii si il regasesti in multe programe de Coaching si Dezvoltare Personala. Uita-te la aceasta roata a vietii si ofera o nota fiecarui domeniu (de la 1 la 10). Daca doresti poti sa adaugi un domeniu nou.

Gandeste-te ce pasi mai sunt de facut in fiecare directie pentru a obtine o satisactie mai mare, de preferat chiar 10.

Iata notele si explicatiile mele.

Mediu: 8, locuiesc intr-o zona frumoasa dar cu siguranta ar mai fi lucruri de facut, sa ingrijesc mai mult ceea ce am, sa ma bucur mai mult de tot ceea ce este, sa imbogatesc ceea ce am frumos.

Cariera: 7 am castigat mai multa experienta relevanta in CV-ul meu insa este momentul sa preiau controlul constient al carierei mele, cu un program de lucru si pasi fermi in directia dorita.

Bani: 7 Aleg sa pretuiesc viata mea mai mult, not to take it for granted, sa valorific mai mult potentialul meu. Pentru asta e bine sa devin constienta de acest potential. Pana de ceva timp credeam ca e din cauza ca am un potential scazut, cred ca era ceva transmis din familie, din comunitate (“noi suntem mici”, defapt pentru a evita raspunderea si actiunea si responsabilitatea si uneori de a evita complicatiile), dar si urmare a alegerilor facute de mine. Dar am aflat ca abundenta nu este in exteriorul nostru ci in interior, eu sunt abundenta. Asa ca, decid sa incep sa creez si eu la randul meu, sa ofer valoare ca o forma de respect si recunostinta fata de toate binecuvantarile primite pana acum. Voi scrie in fiecare zi 2000 de cuvinte si voi invata ce inseamna un marketing eficient. Creand valoare voi atrage valoare.

Sanatate 8: Ma simt foarte bine insa e bine sa observ momentele in care tendinta sa ma neglijez si sa corectez asta. De exemplu, sa acord mai multa atentiei posturii corpului (ia influenteaza atat respiratia si oxigenarea corpului dar si concentrarea si incredere, o postura ferma si un zambet transpune creierul intr-o stare mai buna si vice-versa), sa aerisesc spatiul meu periodic, sa exersez in fiecare dimineata si/sau seara, sa fac miscare in aer liber, sa am un program regulat de meditatie si relaxare profunda cu afirmatii pozitive (in fiecare dimineata si seara).

Aleg sa reduc privitul la TV si sa acord prioritate programelor utile (de ex Disney Channel Liv si Maddie, Jessie ptr comunicare empatica si alte aspecte inteligente sau amuzante care sa ma provoace sa gandesc creativ si sa raspund pozitiv la schimbare si neprevazut), sa aleg in fiecare zi sa fac un lucru simplu intr-un mod diferit ca sa imi antrenez mintea sa se simta in siguranta si sa schimbe usor lucrurile, pregatindu-ma si facilitand astfel si schimbari majore.

Familie si prieteni: 7 inca mai exista situatii tensionate la mine in familie, asa numite “lupte de putere” insa am inteles un lucru important Eu sunt Singura Raspunzatoare de Mine, de Ceea ce Simt eu, de Ceea ce Gandesc eu, de Ceea ce Vorbesc si de Comportamentele mele si Atata Tot. Cat eu caut sa ma inteleg si sa ma dezvolt, puterea exemplului va avea efectul Cel Mai Benefic si este singura cale de dorit.

Citesc acum cartea Cu Manusi a Mihaelei Nicola si redescopar ceea ce stiam deja, ca exista limite sanatoase ale unei discutii si ca e de dorit sa evit unele subiecte pur si simplu din discretie si pentru ca universul celuilalt merita respectat. Omul se face respectat atat cat se respecta pe sine. In plus, mai am de lucru la Modul in care Exprim lucrurile. Exista multe tipuri de abuzuri: emotionale, psihice, intelectuale, de alegere, asupra libertatii de opinie, religioase, verbale, fizice etc. E bine sa le identific, sa identific parghiile prin care apar, sa ma sustrag in momente potrivite de la aceste comportamente si sa le identific si in interiorul meu, sa le previn din timp. Le previn prin sport, alimentatie sanatoasa, igiena mentala, miscare in aer liber, cultivarea unei atitudini mentale sanatoase, a comunicarii si rafinamentului ca aspect esential al maturizarii.

Asadar aleg sa comunic in mod iubitor, cea mai mare forta o are blandetea si reprezinta o investitie pe termen lung. Imi aleg de asemenea tot ca o investitie oameni valorosi renunt totodata la stereotipurile si preconceptiile, gandurile limitative sau care nu-mi mai sunt de folos pentru a-mi oferi mie o sansa si la fel celor din jur. Promovez faptul ca fiecare moment este nou, in fiecare moment avem oportunitatea de a face noi alegeri in mod constient.

Ies in oras o data pe saptamana sau la doua saptamani, particip la diverse evenimente gratuite sau contra-cost, particip in continuare la activitatile mele precum Corul, facultatea, incerc sa tin legatura cu fostii colegi, sa iesim la un fresh mixt de fructe 🙂 si sa socializam. Aleg locatii frumoase care sa ne inspire frumusete si noblete.

Le Multumesc celor ce mi-au reamintit cat de importanta e conexiunea reala, a te ingriji si a avea energie pentru a putea conecta, pentru a putea sa imi pese cu adevarat de celalalt. Ma voi stradui asa cum sfatuia John Maxwell sa retin cu atentie numele celorlalti si detalii importante din viata lor. Multumesc inca o data.

Relatie de cuplu 7: Cred ca era bine daca scriam zero dar.. sa vedem. Am invatat in timp sa imi asum mai mult responsabilitatea asupra propriei persoane. In aceasta idee ma informez mai mult, imi dau seama cate lucruri extraordinare pot face, pot intalni oameni noi si extraordinari.

Relatiile pe care le-am avut mi-au adus multa bogatie, bucurie si disperare uneori pentru ca aveam atitudini si perceptii codenpendente. Pot spune ca dezamagirile din relatiile de cuplu mi-au adus cele mai mari dureri dar chiar prin acestea cele mai mari bogatii. M-au invatat libertatea, autenticitatea, independenta si astazi le sunt recunoscatoare.

Am ales medii care imi erau “cunoscute” insa nu neaparat benefice. Eu cream impreuna cu partenerul o anumita dinamica mai mult sau mai putin sanatoasa. Am stat de multe ori in medii in care oamenii ma abuzau emotional si psihic in moduri in care eu nici nu-mi dadeam seama, erau si oameni care efectiv ma foloseau si aveau tot felul de pretentii cu pretextul repetat ca “asa trebuie, daca ma iubesti/respecti faci cum zic eu, ca asa se face, ca e Rau altfel”, care spuneau tot felul de povesti ce nu puteau fi verificate concret, puneau tot felul de intrebari impertinente si care (de obicei fata de mine dar apoi am vazut ca si fata de altii) priveau si vorbeau cu suspiciune etc. Restrangand un pic lucrurile, facand ordine in mintea mea, in inima mea, am vazut ca si in familia mea erau tot felul de comportamente dinastea, si parca le atrageam cumva asupra mea.

Am vazut apoi ca desi eu ma consideram o persoana buna aveam si eu tot felul de tendinte mai mult sau mai putin constiente care generau atitudini din partea celorlalti. Asa am ales sa merg la sursa: acord mai multa atentie emotiilor mele, starii mele interioare, imi aleg cuvintele, gandurile si starile cu mai multa grija (stiind ca ele vin dintr-o stare mentala si genereaza o stare mentala care in timp ricoseaza sau se intorc asemeni unui bumerang).

Am inteles ca in momentul in care eu ma voi privi, ingriji si trata cu iubire si blandete, cand eu voi fi suficient de blanda si curajoasa in acelasi timp sa imi respect, sa imi iubesc si sa imi deschid inima voi gasi iubirea.

Dezvolt un pic, deoarece mult timp am trait cu ideea ca acestea sunt idei siropoase, ca sunt multe lucruri sunt interzise si altele asemenea care defapt ne ofera cunoastere si intelegere asupra propriei fiinte si a universului.

Inima este cel mai puternic muschi si centru energetic al corpului, ne pompeaza sangele si la nivelul ei creierul transmite senzatii REALE care ii influenteaza sanatatea. Aici simtim iubirea de viata, entuziasmul etc.

In interiorul nostru (la nivelul glandei pineale se spune) sta intuitia, regasirea sinelui, intelegerea profunda. Inainte nu erau universitati insa cu toate astea existau oamenic are faceau lucruri extraordinare folosindu-si potentialul si intelegerea. De aceea alegs a renunt la toate barierele artificiale, aleg sa imi respect si sa imi ascult sinele interior si astfel stiu ca voi reusi sa imi gasesc calea si iubirea care exista in inima mea, in interiorul nostru (dupa cum spun terapeutii, noi avem posibilitatea si libertatea de a accesa in interiorul nostru starile pe care le dorim) si sa pot astfel sa o impartasesc iubirea si mediului in care stau, lucrurilor (masa=Energia/c2) si fiintelor. Totul este energie, totul este conectat.

Am inteles si lucrez la faptul ca din preaplinul si abundenta noastra putem impartasi celorlalti si din echilibrul acesta neconditionat se naste iubirea care ne hraneste si care ofera entuziasm, libertate si prin asta durabilitate.

Dezvoltare personala 7: Dupa cum vezi mai sus, drumul e lung si asta e etraordinar, inseamna ca voi putea culege multe lectii frumoase. Louise Hay spunea ca viata pentru unii e ca gradinita dar pentru altii e o provocare mai mare, e ca o universitate sau un job. Cred ca eu sunt undeva prin generala… 🙂

Imi doresc sa citesc in continuare, sa invat sa lucrez mai mult pe computer, sa fac lucruri pe care pana acum nu le-am facut, sa fac stretching cu activitati, concepte si lucruri noi in fiecare zi.

Agenda este sfanta, e bine sa bifez in fiecare zi minim 3 lucruri importante pe care le-am facut pentru viata mea in general si 3 lucruri importante pentru cariera mea (uneori nu coincid cele 2 aspecte) si in felul acesta sunt mai practica si ma organizez mai bine, fac pasi efectivi in directia dorita. Spre exemplu, ceea ce am scris aici e foarte important pentru viata mea in general insa nu ma ajuta cu materia practica pentru examenele mele de la facultate. Desi asta e o preconceptie pentru ca entuziasmul si mintea clara si structurata sunt un element ESENTIAL pentru invatare 🙂 Dar trebuie totusi sa ma apuc de studiu.

Distractie si odinhna 7: Ar fi pentru mine o mare bucurie sa merg la munte, sa merg la mare. Nu am mai fost de ceva timp si cred ca e un moment bun sa fac asta fiindca am mai mult timp. In zilele noastre sunt multe optiuni eficiente si low-cost.

Aleg ca in fiecare dimineata si seara sa ascult materiale motivationale Louise Hay, Infinite Waters Diving Deep, John Maxwell, Wayn Dyer etc ca sa inlocuiesc programele nefolositoare sau sabotoare din subconstientul meu cu programele pe care Eu le Aleg. Si da, mintea noastra este asemenea unui calculator programabil. Avem multe programe (de ex cand spui “femeie” avem sute de programe mentale legate de acest concept multe nefolositoare).

Cand vorbim, cand gandim, noi ne programam mintea noastra si ideile pe care le promovam in mintea noastra si in exteriorul nostru prin atitudine si comportament reprezinta asa cum stii tot o programare. Ideea este ca e bine sa Alegem noi programele care ne sunt utile, daca nu alegem noi, aleg altii. Si cuc at este mai valoroasa, reala si dezinteresata iti aduce posibilitatea de a invata lucruri noi, de a cunoaste oameni si de a te cunoaste pe tine. Pe termen lung cred eu cel putin ofera cele mai mari beneficii. Calitatea este cel mai bun marketing. Asa functioneaza si recomandarile pe care oamenii le dau in mod natural.

In viata impartasim si ne imbogatim reciproc atat timp cat avem canalele mentale si emotionale receptive la ceea ce este sanatos si benefic pentru noi. Si chiar daca uneori ceva ni se pare incomod sau chiar gresit (ca de exemplu un nou exercitiu sportiv, un stil de muzica mai complex si diferit) este semn ca ne extindem limitele si incercam lucruri noi.

Sursa Foto Consiliere si Coaching. ro

Leave a Reply

