Te iert dar nu Uit ci Ma Imbogatesc cu Experienta

Iata un citat interesant al lui W. Stekel:

“Voi, cei care va deplangeti vesnic soarta si sunteti incapabili sa va depasiti destinul – ascultati la mine si aflati ca nu mai sunteti vii, ca ati murit inainte ca legea distrugerii sa va rapeasca viata!

Lasati-ma sa va spun ce veti gasi gravat cu litere de foc pe firmamentul intelepciunii: NICIODATA NU-I PREA TARZIU!

Viata nu s-a sfarsit decat daca tu crezi ca s-a sfarsit. Iertati si uitati! Beti licoarea uitarii pe care v-o ofera munca si preocuparea fata de ceilalti!

Sunteti egoisti! Intrucat chiar si oglinda suferintelor voastre in care va tintuiti privirile nu va arata decat propria imagine chinuita. Si masurati-va durerile dupa infinitatea durerii prezente pretutindeni in lume.” W. Stekel

Cred ca e bine sa revizuiesti anumite lucruri, e bine sa tii minte de cele mai multe ori cele intamplate. In perspectiva privesti si intelegi lucrurile altfel, cu mai multa detasare si claritate, fara atata durere (daca e cazul) si cred ca doar asa putem sa intelegem lectia si bogatia din experientele respective. Asa am inteles cat e de important sa tin la mine insami, sa imi stabilesc limite rezonabile, sa nu mai permit altora abuzuri fata de mine. Sa imi asum mai multa responsabilitate fata de propria persoana.

Din experienta mea pot spune ca mi s-a intamplat sa tot reiterez anumite lucruri si stii de ce? Pentru ca situatia era atat de tulbure incat era firesc ca mintea mea sa incerce sa ma ajute, sa incerce sa clarifice niste aspecte. Ce e drept, la acel moment inca nu aveam instrumentele necesare pentru a intelege toate aspectele situatiei si stresul si consumul deveneau inutile si ineficiente. Recunostinta si disciplina de a alege calmul sunt esentiale in astfel de situatii.

Asa am reusit sa pun lucrurile in lumina si sa le clarific. Iti multumesc totusi pentru acest mesaj el imi reaminteste nu sa uit toate astea ci tocmai sa vad bogatia din aceste experiente si sa le apreciez..

Imi reaminteste acest mesaj al tau ca nu e nevoie sa duc dupa mine durerea si umilinta anumitor experiente, si sa nu promovez amaraciunea. Odata clarificate niste lucruri, le indosariez eficient sa le pot folosi experienta si e bine sa merg mai departe si mai puternica, si mai concentrata pe ceea ce am eu de facut.


Si totusi, odata ce esti suficient de puternic nu mai e nevoie de reamintirea acelor lucruri.. hmm.. Multumesc autorului.

Leave a Reply

