‘Sa fii iubita, pardon, Sa fii Iubire”

Situatie de viata povestita:

“Pe stradă, acum câteva minute.
O doamnă cu un câine în lesă. Câinele – nu importă rasa, un suflețel și el acolo – ca tot câinele, curios, privește la trecători, adulmecă în jur. Doamna, extrem de iritată, trage puternic de lesă, făcându-l pe animal să geamă de durere: „În p**** mă-tii!! Parcă ești nebun la cap!!!! De câte ori ți-am spus să NU intri în noroi?? Cretinule! Idiotule!!”…………………..

Nu știu dacă să râd sau să plâng.
Cred că un om trebuie să fie foarte, foarte trist, dacă ajunge să se certe așa cu un câine.

Dar, pe de altă parte, am văzut o doamnă în autobuz urlându-i fetiței de nici doi ani „Ce ai, fată? Ești tâmpită?”. Am întrebat-o și eu „Ești ok?…” iar ea m-a privit de parcă era parașutată…”

Comentariu:

Recunosc, eu m-am certat cu calculatorul astazi… promit sa invat sa il folosesc mai bine.

Avand in vedere ca totul este energie conform lui Einstein E=mc2 cred ca e important sa fiu constienta de ceea ce transmit si emit. In plus e denigrant si pentru mine sa ma stresez si sa ma cert cu un calculator sau chiar si cu un om. Eu am ritmul meu de invatare si computerul e cu ritmul sau de lucru. Si in plus atmosfera din viata mea depinde mult de ceea ce gandesc si simt eu. Sunt responsabila doar de ceea ce Gandesc, simt, vorbesc si de ceea ce fac Eu. Si da, puterea exemplului este foarte puternica. Uneori doar a sta si a observa calm fara a critica in vreun fel schimba intreaga dinamica. Ma bucur ca sunteti observatoare. Pupic

Povestitorul: Eu vorbesc despre o doamnă care îi amintește câinelui de câte ori i-a spus să nu intre în noroi și îl întreabă dacă e nebun la cap, și apoi despre o doamnă care își făcea copila de nici doi ani „tâmpită”. Tu despre ce mama zmăului vorbești?…

Comentatorul:

Hmm…pai zic si eu ca e momentul sa realizam ca starea noastra interioara si felul in care ne cream experientele de viata sunt mult mai importante decat noroiul, timpul, ce zic vecinii de scaun despre comportamentul unui copil de 2 ani, sau chiar colegii de servici despre noi etc. E bine sa ii respectam pe ceilalti dar fara a interioriza starile si reactiile lor ca altfel se ajunge la reactiile de mai sus. Cred ca lucrurile astea se leaga in felul urmator:

Daca avem incredere in noi insine si avem o imagine clara si nu falsificata si artificiala despre noi si despre viata evitam presiunile inutile (“sa fim in pas cu lumea, sa para ca e bine”) si stim sa apreciem viata si sa ne respectam.

E o lipsa de respect dubla in cazurile amintite: daca ma respect si ma apreciez pe mine insami vorbesc frumos de dragul meu si daca ii apreciez si tin la cei din jurul meu am un comportament frumos si de dragul lor.

Oamenii care se apreciaza pe sine, care se respecta si sunt recunoscatori pentru fiinta lor stiu sa vada frumosul si binele in viata si stiu sa se bucure. Cum e vorba aceea: “Sa fii iubita”..pardon “Sa fii iubire”

Leave a Reply

